چالشی گسترده برای ریاضیات تجربی

درس ریاضی یکی از مهم ترین درسهای رشته تجربی محسوب میشود. بسیاری از افراد فکر میکنند این درس اهمیت زیادی ندارد و در نتیجه وقت زیادی برای این درس نمی گذارند اما میتوان گفت ریاضی یکی از درس هایی است که نوع تست های آن در کنکور زیاد دچار تغییر نشده و دانش آموزان میتوانند با وقت گذاشتن مناسب به درصد بالایی در این درس برسند. آموزش  درس ریاضی وابسته به تست میباشد.

دانش آموز باید آنقدر تست و تمرین ها را حل کند تا بتواند هم به سوال ها مسلط شود هم سرعت عمل لازم خود را به دست آورد. بنابراین هر دانش آموز کنکوری نیاز به یک بانک تست برای آموزش دارد.

معرفی کتاب ریاضی تگزاس جلد دوم:

کتابی که امروز میخواهیم به شما معرفی کنیم بانک تست ریاضی تگزاس جلد دوم نوشته دو نفر از بزرگترین اساتید کنکور استاد آریان حیدری که میتوان گفت از معروفترین اساتید ریاضی کنکور هستند، که حداقل در ده سال گذشته جزو پر مخاطب ترین اساتید ریاضی کنکور به شمار می‌روند که در بهترین مراکز تدریس داشته اند. به دلیل جزو های عالی و سبک متفاوت تدریس و پر انرژی این استاد هر سال تعداد بی شماری از رتبه های برتر  کنکور از شاگردان این استاد به شمار می‌روند.

استاد دیگر این کتاب، استاد حسین کاویانی هستند که با بیش از بیست سال سابقه تدریس در بهترین مراکز تدریس کشور جزو بزرگترین اساتید کنکور هستند استادی که با کتاب ریاضی با طعم گلابی بر سر زبان ها افتاده اند.

 

چالشی گسترده برای ریاضیات تجربی

 

چالشی گسترده برای ریاضیات تجربی

 

 

 

 

ساختار فصل بندی کتاب ریاضی  تگزاس جلد دوم

۱)مثلثات

۲)حد و پیوستگی

۳)مشتق

۴)کاربرد مشتق

۵)مجموعه ها

۶)شمارش

۷)آمار و احتمال

۸)هندسه

از ویژگی های بارز این کتاب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱)مطرح کردن تست های دشوار که مشابه آن را در هیچ کتابی نمیتوان یافت.

۲)ارائه  کردن روش های گوناگون برای حل کردن سوال های ریاضی تجربی

۳)مطرح کردن راه حل های کوتاه و تستی برای حل کردن سریع تست ها

۴)ارائه روش های گوناگون و تست های ترکیبی

تگزاس ریاضی جلد دوم چه مواردی را شامل میشود؟

تست های غیر تکراری و بی نظیر که ترتیب چینش آن از آسان  به دشوار است.

 

تست های استاندارد سخت

این کتاب  دو نوع تست دارد

۱)تست های  دشوار و غیر استاندارد که هرگز در کنکور سراسری دیده نخواهد شد.

۲) تست های دشوار که استاندارد هستند و در قالب کتاب درسی هستند و در کنکور این تست ها مشاهده خواهند  شد.

یک نکته مهم در مورد تست ها

تست های کتاب تگزاس جلد دوم از سطح ساده به دشوار مرتب شده است سطح سوالات هر چقدر به زمان برگزاری کنکور  نزدیکتر میشود سخت تر میشود و تست های ترکیبی بیشتری مشاهده میشود. و پاسخنامه مفیدی که به صورت کلیدی ارائه  میشود و با حل کردن هر تست شما میتوانید متناسب با آن درس نامه ای را مشاهده کنید.

با توجه به اینکه این کتاب حاوی تست های دشوار بوده برای افرادی مناسب میباشد که به دنبال یادگیری بهتر و عالی مفاهیم و موضوعات هستند.

 

یک نکته جالب در مورد تست های کتاب

این کتاب  حدود ۲۰۰۰تست ریاضی دارد  و به عنوان یک بانک تست ریاضی میباشد که این تست ها حاوی تست های تالیفی تست های کنکور سراسری و آزمون های آزمایشی هستند. و تست های این کتاب میکرو طبقه بندی هستند و هر موضوع از بقیه جدا شده ولی مطابق کتاب درسی نیست و مولف بر این موضوع تاکید کرده که تست های تکراری قرار نگیرد تا دانش آموزان بتوانند با کمترین وقت گذاشتن همه نوع تست سوال ها را ببینند.

نکته مثبت این کتاب این است که گلچینی از تست های تالیفی و تست های کنکور سراسری گذشته است اما تعداد زیادی از تست های این کتاب تالیفی  است تست ها آنقدری خوب هستند که دانش آموزان با حل کردن این تست ها میتوانند آمادگی حل هر سوالی را پیدا کنند و میتوان گفت این تست ها مطابق کنکور  سراسری است.

نکته کلیدی در مورد کتاب تگزاس چیست؟

 

ریاضی

 

در این کتاب مولفان تمام تلاش خود را کرده اند تمام تیپ تست ها را مطرح کنند تا دانش آموز بتواند با حل کردن آنها به آمادگی مناسبی دست پیدا کند‌.

پاسخنامه تگزاس چگونه است؟

پاسخنامه این کتاب بسیار کامل میباشد. در این پاسخنامه مولفان با دقت همه ی سوالات را برای دانش آموزان حل کرده اند و در هر جایی که لازم بوده گزینه های دیگر را نیز بررسی کرده اند. دانش آموزان با خواندن این پاسخنامه متوجه اشتباه خود میشوند و به علاوه با نحوه حل سوال نیز آشنا میشوند و با توضیحاتی که ارائه  شده تسلط به مطلب نیز بیشتر میشود.

نکته جالب توجه در مورد این کتاب این است که فاقد درسنامه  است و فقط برای تست زدن تالیف شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

منتشر شده توسط :REZA_M در 1409 روز پیش

بازدید :1196 نمایش

این کتاب را به اشتراک بگذارید ..

نام رمان

نام رمان:

نویسنده

نویسنده:

ژانر

موضوع:

طراح

طراح:

تعداد صفحات

تعداد صفحات:

منبع

منبع:



افزودن نظر