نقش بسزای توزیع خدمات شهری

نقش بسزای توزیع خدمات شهری

نقش بسزای توزیع خدمات شهری

 

 

مهندس مهدی مریدی گفت: توزیع خدمات شهری با رویکرد اقتصادی در توسعه سازندگی و آبادانی شهرهای ایران به ویژه اصفهان نقش بسزایی دارد.
مدیرعامل شرکت سبز صفه تمیز، با بیان اینکه امروزه، توزیع خدمات شهری یکی از مولفه‌های مهم و کارآمد علم اقتصاد شهری است اظهار داشت: این مهم می‌تواند بستری مناسب برای توسعه‌یافتگی اقتصاد شهری آن هم از نوع پایدار باشد.

او در ادامه افزود: توزیع خدمات شهری با زیر ساخت‌های مطلوب و جامع براساس تدوین و برنامه‌ریزی مدون در شهرها می‌تواند یکی از پرسودترین و تاثیرگذارترین عامل رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و شیوه‌ای مهم برای کسب درآمد و رسیدن به توسعه پایدار در شهرها محسوب شود.
مهندس مریدی با ذکر اینکه فضاهای عمومی با امکانات و تجهیزات خدمات شهری مهم‌ترین بخش اقتصادی و اجتماعی یک شهر را تشکیل می‌دهد توضیح داد: این فضاها مکان‌هایی هستند که بیشترین برخوردها و کنش‌های متقابل میان افراد در آن‌ها به وقوع می‌پیوندد و شامل تمام بخش‌های جغرافیای شهری اعم از اقتصادی، اجتماعی،سیاسی، فرهنگی، تاریخی و طبیعی هستند که مردم به آن‌ها دسترسی فیزیکی و بصری دارند و هرکدام از تأسیسات و تجهیزات خدمات شهری در شهرها به سهم خود در توسعه و گسترش اقتصاد شهرها نقش تعیین کننده‌ای را بر عهده دارند.

او اذعان داشت: فعالیت‌های اقتصادی خدمات، عنصر مهم و اساسی است و سهل‌انگاری و بی‌توجهی در امور اقتصادی و توسعه شهری، سایر فعالیت‌های شهری را با چالش مواجه می‌کند و موجب عدم‌کارایی و بازدهی در چرخه فعالیت‌های اقتصادی شهری می‌شود. پس زمانی فعالیت‌های خدماتی و خدمات‌دهی در یک جامعه تاثیرگذار است که موجب جلب رضایت شهروندان گردد.
مدیرعامل شرکت سبز صفه تمیز در پایان خاطر نشان کرد: بی‌تردید مقوله‌ی خدمات شهری با رویکرد اقتصادی از مهمترین پدیده‌ها و مقولاتی است که نقش و ارتباط مستقیمی با توسعه‌یافتگی و پیشرفت کشور دارد و توسعه روزافزون شهرنشینی در سایه خدمات شهری از مشخصه‌های اساسی عصر حاضر است.

امتیاز شما به این رمان

منتشر شده توسط :REZA_M در 612 روز پیش

بازدید :628 نمایش

این کتاب را به اشتراک بگذارید ..


افزودن نظر