مدیوم کیست؟ چه توانایی هایی دارد؟

مدیوم کیست ؟

 

مدیوم کیست؟ چه توانایی هایی دارد؟

در علمی که این روزها به نام ” اسپری تیسم ” یا همان ” احضار روح ” نامیده می شود ، معمول اینست که فردی به نام واسطه یا “مدیوم  ” بین احضار کنندگان روح و دنیای دیگر قرار می گیرد و مدعی است که  در حالت خواب مغناطیسی تحت اراده و نفوذ روح احضار شده  قرار می گیرد و بدون اختیار از طرف او صحبت می کند و یا اعمالی را انجام می دهد .

قبل از بحث از چگونگی و صحت این وساطت ، اجمالاً آنچه را که مدعیان احضار روح نوین ، ادعا نموده اند یعنی انواع مدیوم ها را بر می شماریم :

أ‌- مدیومهای فیزیکی

ب‌- مدیومهای کتابت یا نویسنده

ت‌- مدیومهای شنوا

ث‌- مدیومهای گویا

ج‌- مدیوم های بینا

ح‌- مدیوم های حساس

خ‌- مدیوم های الهامی .

د‌- مدیوم های والقائی .

ذ‌- مدیوم های پیش بین (پیش آگاه ).

ر‌- مدیومهای فوق حساس (مدیومهای اهدائی)……….

البته در احضار ارواح قدیمی ! که با استکان و میزگرد و نعلبکی و … هم انجام می شود یا بعضی رمالان مدعی آن هستند ، نیز بحث واسطه یا همان مدیوم مطرح است که البته نمی توان دقیقاً واسطه و مدیوم در علوم روحی جدید را که اخیراً ساخته و پرداخته اند به آن اطلاق نمود .

سوالی که اینجا مطرح می شود اینست که : آیا هر شخصی با هر مقدار ایمان و تقوا ، می تواند ” مدیوم ” قرار گیرد یا اینکه تابع شرایط و ضوابط خاصی است .

 برای پاسخ با این پرسش لازم است ابتدا دقت کنیم در اینکه : مدیوم یا رسانه ، به معنای رابط یک چیز و یک چیز دیگر است . وصل کننده ، ارتباط دهنده و انتقال دهنده که میتواند بین بسیاری از اشیا و یا غیر اشیا باشد .  به رسانه هایی نظیر تلویزیون , مجله , روزنامه و رادیو و … هم لفظ ” مدیوم ” اطلاق می گردد .اینها چیزهایی انتقال می دهند که ما نمیدانیم و چون ما قادر نیستیم در یک زمان هم اینجا باشیم و هم در کشور ، قاره یا کره دیگری !!! این رسانه ها یا مدیوم ها نقش ارتباطی با ما و دنیای اطراف دارند .

چیزی که در علوم روحی روز در غرب مطرح است و مدیوم را صاحب مواد ” اکتوپلاسم ” [۱] می دانند ، مورد تردید و حتی انکار شدید بزرگان محقق در این علوم قرار گرفته است . اما اصل مدیوم بودن – با توجه به تعاریف فوق –  مورد انکار نیست .

آنچه که مهم است این است که :

اولاً ) برای ارتباط نیز نیاز به مراقبت ها و ریاضت های بسیاری است، ریاضت هایی که گاهی مشروع است و گاهی نامشروع، ریاضت های مشروع در نفوس پاک نیروی سازنده ایجاد می‌کند و ریاضت های نامشروع نیروی‌ شیطانی، و هر دو ممکن است منشاء این ارتباط گردند که اولی مثبت و مشروع و دومی مخرب و نامشروع است .

ثانیاً ) آیا قدرت احضار ارواحی که بعد مرگ از خود اختیاری ندارند، توسط مدعیان امکان پذیر است؟

ثالثاً) این ارتباط با ارواح مومنین برقرار می شود یا ارواح خبیث یا حتی ارتباط با اجنه و شیاطین ، به اشتباه ، احضار روح خوانده می شود .

و در آخر ذکر این نکته الزامی می نماید که : طبق آنچه از آیات قرآن کریم برمی آید ؛ این واسطه ها که بدون اذن و لزوم خاصی مبادرت به اینگونه اعمال می کنند – فارق از صحت و سقم ادعاهایشان – جایگاهی بد و دردناک در جهنم خواهند داشت .

 

منابع :

۱-   حقیقت روح , احمد زمردیان , دفتر نشر فرهنگ اسلامی ,

۲-  معادشناسی , سید محمدحسین حسینی طهرانی , انتشارات حکمت , ج ۳

۳- – عالم پس از مرگ , لئون دنی , ترجمه محمد نصیری , مؤسسه مطبوعاتی عطایی

۴- عود ارواح ، ناصر مکارم شیرازى

۵- عالم ارواح و اثبات آن از طریق علم فیزیک ، بیان الحق

۶- ویکی پدیا

[۱] –  بنا به تعاریف علوم روحی معاصر و متداول در غرب : اکتوپلاسم ماده خامی است که در وجود مدیومها هست و ارواح برای برقراری ارتباط و نشان دادن کارهای خود از آن ماده استفاده می‌کنند. این ماده لطیفترین و نیرومندترین ماده فیزیکی می‌باشد که از جهت ارتعاش موجی بالاتر از ارتعاش امواج فیزیکی است. بوسیله همین ماده است که ارواح می‌توانند به خرد مدیوم چیره شوند و بر شعور و ادراک او اثر بگذارند

مدیوم کیست؟ چه توانایی هایی دارد؟

منتشر شده توسط :meli770 meli770 در 2099 روز پیش

بازدید :1571 نمایش

این کتاب را به اشتراک بگذارید ..


افزودن نظر