«استوری‌ها» عامل اصلی محبوبیت اینستاگرام

«استوری‌ها» عامل اصلی محبوبیت اینستاگرام

دوسال پیش اینستاگرام ویژگی جالب و جدیدی را به اپلیکیشن خود با نام «استوری» اضافه کرد که البته تا حدودی به آنچه که اسنپ‌چپ به اپلیکیشن خود اضافه کرده بود شباهت داشت. اضافه شدن استوری در اصل یک حرکت ریسکی بود چراکه باعث ایجاد تغییرات قابل توجه در ظاهر و حتی نحوه کاربری اپلیکیشن اینستاگرام می‌شد چراکه اینستاگرام تا قبل از این اتفاق تغییرات چشمگیری را تجربه نکرده بود و همچنین این امکان وجود داشت معرفی این ویژگی انتقادات زیادی را به همراه داشته باشد اما اینستاگرام در اضافه شدن استوری‌ها مصمم نشان می‌داد و حال پس از گذشته دوسال از معرفی این ویژگی، «کوین سیستروم» مدیرعامل اینستاگرام این ویژگی را یک «موفقیت بزرگ» برای اینستاگرام تلقی می‌کند.

3 1

سیستروم در مصاحبه خود می‌گوید: «در ابتدا این سوال وجود داشت که آیا اضافه شدن این ویژگی موفقیت آمیز خواهد بود؟ خب بهترین روش برای اندازه‌گیری میزان موفقیت این ویژگی تعداد افرادی است که از آن استفاده می‌کنند. بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر در حال حاضر از این استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند. اگر شما هم اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید خواهید دید که نوار استوری‌ها پر از فعالیت‌های کاربران مختلف است و افراد زوایای مختلف زندگی، افکار و فعالیت‌های خودشان را از طریق این استوری‌ها به نمایش گذاشته‌اند. کاملا واضح است که ویژگی «استوری‌» یک موفقیت بزرگ برای اینستاگرام بوده است.»

این ۴۰۰ میلیون کاربری که از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند، در اصل دوبرابر افرادی هستند که روزانه از اسنپ‌چت استفاده می‌کنند و از تعداد کاربران ماهانه توییتر هم بیشتر است. نکته جالب‌تر اینکه تعداد کاربرانی که از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند در مقایسه با تعداد افرادی که از استوری‌های فیسبوک استفاده می‌کنند ۲۵۰ میلیون نفر بیشتر است. ماه می امسال تعداد کاربران بخش استوری فیسبوک به ۱۵۰ میلیون نفر رسید. این آمار بسیار جالب و شگفت انگیز است چراکه کاربران فیسبوک حدودا ۲.۵ برابر تعداد کاربران ایستاگرام است اما موفقیت استوری‌ها در اینستاگرام بیش از ۲ برابر موفقیت فیسبوک در این بخش بوده است.

سیستروم درباره اینکه چرا استوری‌های اینستاگرام در مقایسه با فیسبوک به این مقدار از محبوبیت رسیده‌اند گفت: «نبودن ویژگی استوری در اینستاگرام باعث شده بود که ارزش محتویات اینستاگرام کاهش پیدا کند و افراد عکس‌هایی در پروفایل شخصی منتشر کنند که خیلی معرف شخصیت آنها و در کل مناسب بخش فید (Feed) نبود. زمانی که من و «مایک کریگر» اینستاگرام را معرفی کردیم، اپلیکیشن ما در اصل شبیه حالت استوری بود و کاربران عکس‌های بی کیفیت و بی‌ارزشی را به‌اشتراک می‌گذاشتند. مثلا اگر شما اولین عکس‌های من در اینستاگرام را ببینید متوجه می‌شوید که بیشتر شبیه استوری‌های روزانه هستند تا عکس‌های مهم.»

مرتبط:‌اینستاگرام گرفتن اسکرین شات را اعلام نمی‌کند

سیستروم در ادامه گفت: «مشکل اکثر کاربران اینستاگرام این بود که فکر می‌کردند عکس‌هایی را که در اینستاگرام پست می‌کنند باید عالی و بی‌نقص باشند. حال این افراد یک سری تصاویر عادی اما جالب روزانه و حتی یک سری افکار و عقاید داشتند که امکان پست کردن آنها در بخش فید اینستاگرام وجود نداشت چون باعث می‌شد ارزش دیگر عکس‌هایی که در اینستاگرام منتشر کرده‌اند پایین بیاید و به‌نوعی خلاف عرف اینستاگرام عمل کرده باشند. حال در پاسخ به این سوال شما که می‌گویید چرا استوری‌های اینستاگرام اینقدر محبوب شدند می‌گویم به این دلیل که اضافه شدن استوری‌ها باعث شد مشکل افراد با تصاویری که در بخش فید پست می‌کنند حل شود و بتوانند محلی برای اشتراک‌گذاری تصاویر و محتویات روزانه با ارزش کمتر پیدا کنند. این مشکل از ابتدا هرگز در فیسبوک وجود نداشت و به همین دلیل ویژگی استوری در فیسبوک خیلی مورد استقبال قرار نگرفت.»

سیستروم در پاسخ به سوال بعدی که آیا اینستاگرام ویژگی استوری‌ را خودش خلق کرده یا از جای دیگر کپی کرده گفت: «اگر به تاریخچه استوری‌ها نگاه کنید خواهید دید که ما در حقیقت ویژگی‌های بی‌نظیری در بخش استوری‌ها خلق کرده‌ایم که به محبوب‌ترین امکانات در بخش استوری‌ها هم تبدیل شده‌اند و از جمله آنها می‌توانم به اموجی اسلایدر، پرسش سوال و حتی رای گیری اشاره کنم. شکی نیست معرفی این ویژگی‌ها برای اولین بار در شبکه‌های اجتماعی باعث شد فرمت انتشاری به فرمت تعامل برانگیز تبدیل شود. ضمنا اکثر این ویژگی‌های جدید که به استوری‌ها اضافه می‌شوند در اصل حاصل بررسی و آنالیز فعالیت‌های کاربران در اینستاگرام هستند و یکی از دلایلی که می‌بینید این ویژگی‌ها مانند پرسش سوال از کاربر، یا اموجی اسلایدر تا این حد با استقبال روبر می‌شوند این بوده که تیم اینستاگرام آنها را بر اساس بررسی بسیار دقیق فعالیت‌ها و نیازهای کاربران طراحی و عرضه کرده‌ است.»

حال با اینکه برخی افراد هنوز معتقدند اینستاگرام ویژگی استوری‌ها را از اسنپ‌چت کپی کرده اما شکی نیست که استوری‌های اینستاگرام در مقایسه با استوری‌های فیسبوک و اسنپ‌چت به موفقیت و محبوبیت خیلی بیشتری دست پیدا کرده‌اند و ظاهرا اینستاگرام برای پیشرفت در این بخش در مسیر درستی قدم گذاشته است.

منبع:آی تی ایران

منتشر شده توسط :meli770 meli770 در 2064 روز پیش

بازدید :947 نمایش

این کتاب را به اشتراک بگذارید ..


افزودن نظر