مدیرعامل بایدو: گوگل را شکست می‌دهیم

مدیرعامل بایدو: گوگل را شکست می‌دهیم

هفته گذشته اخباری در باره عزم گوگل برای بازگشت به چین با قبول شرایط و قوانین کشور چین و سانسور کردن برخی ویژگی‌ها و برنامه‌ها و همچنین به کارگیری سرویس کلود این شرکت در چین شنیده شد. طبیعتا بزرگترین رقیب گوگل در چین هم باید واکنش‌هایی به این خبر داشته باشد. «رابین لی» مدیرعامل موتور جستجوی چینی «بایدو» در پروفایل وی‌چت خود نوشت: «اگر گوگل قصد بازگشت به چین را داشته باشد، شکی نداریم که می‌توانیم این شرکت را به راحتی شکست دهیم و از صحنه رقابت حذف کنیم.»

هردو شرکت گوگل و بیدو در حال حاضر خدمات جستجو و خدمات کلود را ارائه می‌دهند و همچنین از هوش مصنوعی در محصولات خود استفاده می‌کنند. ضمنا هردو کمپانی محصولات سخت‌افزاری هم دارند اما تمرکز اصلی آنها روی موتور جستجو است. لازم به ذکر است گوگل از سال ۲۰۱۰ برای کاربران چینی غیرقابل دسترس شده است.

لی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «پس از خروج گوگل از کشور چین در سال ۲۰۱۰، کمپانی‌های چینی پیشرفت زیادی داشته‌اند و حالا اکثر کمپانی‌های دنیا از کشور چین تقلید می‌کنند. پس از خروج گوگل، بایدوجای این شرکت را در بازار گرفت و حالا ۷۰ درصد از سهم بازار در این بخش در اختیار بایدو است.»

با این حال، علیرغم ادعای مدیرعامل بایدو، نظرات کاربران چینی در شبکه‌های اجتماعی مختلف نشان می‌دهد که مردم چین همچنان گوگل را به بیدو ترجیح می‌دهند. حتی زیر پست لی درباره بازگشت گوگل، بسیاری از کاربران چینی در کامنت‌ها نوشته بودند که اگر گوگل به چین بازگردد، با کمال میل بایدو را حذف کرده و گوگل را نصب می‌کنند. زمانی که گوگل در چین فعالیت می‌کرد، نتایج جستجوی آن در مقایسه با بایدوخیلی دقیق‌تر به‌نظر می‌رسید.

پس از اعلام این خبر که گوگل به‌دنبال بازگشت به چین است، سهام شرکت بایدوبا کاهش ۷.۷ درصدی همراه شد و همین حالا هم سهام این شرکت در مقایسه با روز گذشته کاهش ۲.۶ درصدی داشته است.

منتشر شده توسط :meli770 meli770 در 2050 روز پیش

بازدید :879 نمایش

این کتاب را به اشتراک بگذارید ..


افزودن نظر