تاج گل ارکیده برای ترحیم و تسلیت

اگر به ‌دنبال گلی باشید که از نظر تنوع در صدر جدول قرار داشته باشد، به گل ارکیده بر می‌خورید. این گل علاوه بر تنوع بالا زیبایی بی‌نظیری که دارد، نماد زندگی دوباره و عشق هم است.

وفق‌پذیری با محیط و فصل گل‌دهی طولانی دو ویژگی است که این گل را به محبوب‌ترین گیاه آپارتمانی و اداری تبدیل کرده است.

در این متن ابتدا روش نگهداری گل ارکیده را توضیح می‌دهیم و در انتها به یکی از کاربردهای آن یعنی تاج گل ارکیده برای ترحیم و تسلیت اشاره می‌کنیم. پس تا انتها با ما باشید.

برای خرید تاج گل های ارکیده مانند تصویر زیر به صفحه «تاج گل لوکس و گران قیمت؛ انتخابی برای خاص بودن» در سایت انتخاب مراجعه کنید. در این محتوا نکاتی برای خرید تاج گل گوشزد شده که می تواند شما را از سردرگمی هنگام خرید گل نجات دهد.

تاج گل ارکیده برای ترحیم و تسلیت

تاج گل ارکیده برای ترحیم و تسلیت

 

 

روش نگهداری گل ارکیده

اگر قصد نگهداری این گل را دارید باید با روش‌های انجام این کار آشنا شوید.

۱-  خاک

یکی از مهم‌ترین مسائل در نگهداری گل ارکیده خاک آن است. این گل خاک مناسب خودش را دارد و این خاک می‌تواند پوسته درخت یا خزه درشت باشد.

خاک پوسته درخت بهترین خاک برای گل ارکیده است البته توجه کنید که باید سالی ۲ الی ۳ بار خاک گلدان را تعویض کنید. زیرا این خاک به مرور خاصیت خارج شدن آب را از دست می‌دهد و در نتیجه با باقی ماندن آب در خاک، ریشه گیاه به‌مرور می‌پوسد.

روش نگهداری گل ارکیده

 

 

۱- آبیاری

یک قانون کلی برای آبیاری به گیاهان وجود ندارد. زیرا با توجه به آب‌وهوا، فصل و رطوبت محیط مقدار آبدهی متفاوت خواهد بود.

بهتر است یک روز قبل از خشک شدن کامل خاک گلدان نسبت به آبیاری اقدام کنید. اگر خاک گلدان شما پوسته درخت است، هر ۷ تا ۱۰ روز و اگر خاک آن خزه درشت است، هر ۱۴ تا ۲۱ روز آبیاری را انجام دهید.

۲- رطوبت هوا

گل ارکیده رطوبت‌دوست است. اگر در مناطق خشک زندگی می‌کنید، حتما رطوبت محیط را با غبارپاشی یا دستگاه بخور سرد حفظ کنید.

همچنین می‌توانید در زیرگلدانی خود مقداری سنگ‌ریزه بریزید و درون آن را از آب پر کنید. بین گلدان و زیرگلدانی باید فاصله کافی وجود داشته باشد. این کار نیز به حفظ رطوبت خاک کمک می‌کند.

۳-نور

بهتر است این گل را در فضایی نگهداری کنید که زیر نور مستقیم نباشد. پشت پنجره با پرده نازک مکان مناسبی برای نگهداری آن است.

رطوبت هوا

 

مدت زنده ماندن گل ارکیده

چرخه زندگی گل ارکیده به این صورت است که در فصل پاییز گل می‌دهد و سپس وارد دوره استراحت می‎‌شود. اما بعد از یک دوره استراحت مجدد شروع به گل‌دهی می‌کند.

اگر مراقبت از این گل را به‌درستی انجام دهید، چرخه فوق هر چند ماه یک‌بار تکرار می‌شود و تا سال‌ها زنده می‌ماند.

تاج گل ارکیده برای ترحیم و تسلیت

امروزه برخی افراد برای ابراز همدردی و تسلیت در مراسم ترحیم و ختم، تاج گل زیبا با گلهای ارکیده سفارش می‌دهند. به‌همین دلیل صنعت گل‌آرایی در این زمینه نیز رونق فراوان پیدا کرده است.

در این دسته‌ گل‌ها از گل‌های لیلیوم، ارکیده، زنبق، آنتوریوم و… استفاده می‌شود و با توجه به تعداد گل‌های به‌کار رفته در آن قیمت‌گذاری انجام می‌گیرد.

همچنین از استندگل و تاج گل ارکیده دار در مراسم‌های شادی مانند افتتاحیه، استقبال، ترفیع، شادباش و خوش‌آمدگویی استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید گل‌های استفاده شده در تاج ‌گل‌ها هر یک معنا و مفهوم خاصی را دارند که در صورت آشنایی با این مفاهیم می‌توانید به‌عنوان مثال برای خرید تاج گل ارکیده و آنتوریوم اقدام کنید.

 

تاج گل ارکیده برای ترحیم و تسلیت

 

 

معنی گل ارکیده در تاج گل

شاید اندک افرادی باشند که درخواست گل پایه دار تبریک با ارکیده را داشته باشند. این گل شاید به اندازه گل رز تاثیرگذار نباشد اما مفهوم عمیقی دارد.

گل ارکیده نماد عشق ابدی است. بهتر است از گل ارکیده صورتی یا سفید همراه تاج گل خود استفاده کنید تا همدردی خود را نشان دهید.

گل ارکیده به رنگ بنفش، قرمز و سایر رنگ‌های موجود کمتر در تاج گل ارکیده‌دار استفاده می‌شود. تاج گل ارکیده برای ترحیم و تسلیت حداکثر ۴ تا ۵ روز ماندگاری دارد البته به شرایط جوی نیز وابسته است.

تاج گل تسلیت با گل ارکیده

همان‌‌طور که گفتیم در مراسم ختم برای عرض تسلیت از تاج گل استفاده می‌کنند. گل‌های موجود در تاج گل به دو صورت انتخاب می‌شوند. این گل‌ها یا بر اساس معنی و مفهوم آن‌ها انتخاب می‌شوند یا هر فرد براساس سلیقه خود گل‌هایی را که قرار است در تاج گل استفاده شوند انتخاب می‌کند.

تعداد بسیار کمی از افراد هستند که معیار انتخاب خود را براساس مفهوم گل قرار می‌دهند، زیرا اکثر افراد با مفهوم گل‌ها آشنایی ندارند.

شما می‌توانید از ترکیب چند گل در سفارش خود استفاده کنید. مثلا تاج گل ارکیده و رز را سفارش دهید.

 

تاج گل تسلیت با گل ارکیده

 

 

تاج گل ترحیم با ارکیده سفید

استفاده از ارکیده سفید در تاج گل رایج‌تر از سایر رنگ‌های آن است. این گل جزو گل‌های لوکس است که زیبایی زیادی به تاج گل شما می‌دهد.

گل ارکیده مصنوعی نیز در مراسم ترحیم استفاده می‌شود. تنها مزیت گل مصنوعی ماندگاری بالای آن است.

تاج گل ارکیده برای مراسم شادی

تاج گل همیشه برای مجالس ختم و ترحیم استفاده نمی‌شود. تاج گل برای مراسم شادی نیز کاربرد زیادی دارد.

تاج گل‌ها معمولا در دو دسته قرار می‌گیرند. دسته اول تاج گل‌هایی چندطبقه با تعداد گل‌های بالا هستند. این تاج‌ گل‌ها نشانه شکوه و عظمت‌ به‌شمار می‌روند و در مراسم عروسی، تالارهای تشریفات و سالن‌های کنفرانس و همایش کاربرد دارند.

دسته بعدی تاج گل‌هایی هستند که حجم کمی دارند که کوچکی آن نشانه سادگی و صمیمیت است. این تاج گل‌ها برای کادو دادن بسیار مناسب هستند.

 

تاج گل ارکیده برای مراسم شادی

 

قیمت تاج گل ارکیده

این سوال که قیمت یک تاج به همراه گل ارکیده چقدر است جواب دقیقی ندارد و سوال درستی نیست. قیمت‌گذاری برای تاج گل‌ها با توجه به حجم تاج گل، تعداد گل‌ها و تعداد طبقات آن است. شما باید ابتدا تاج گل خود را انتخاب کنید سپس با توجه به مواردی که گفته شد قیمت آن را مشخص می‌کنند.

امروزه با پیشرفت فناوری و گسترش سایت‌ها، امکان خرید گل و تاج گل به‌صورت اینترنتی نیز فراهم شده است. به‌عنوان مثال می‌توانید سفارش تاج با گل ارکیده و لیلیوم خود را در سایت های گلفروشی های آنلاین ثبت کنید یا با یک جستجوی ساده قیمت تاج گل‌ها را مشاهده کرده و تاج گل مورد نظر خود را خریداری کنید.

با کمی تحقیق درباره معادل انگلیسی کلمه تاج گل می توان دریافت که مفهوم تاج گل در آداب و فرهنگ ما ایرانیان به شکل دیگری رواج دارد. به عنوان مثال از لغت flower stand به عنوان جای گلدان و پایه گلدان یاد میشود و کلمه wreath با تعبیر تاج گل ظهور که مربوط به یک فرقه از مسحیت است یاد می شود. تاج گل می تواند مفهوم های متفاوتی داشته باشد. مثل: تاج گل سر عروس و دخترانه، تاج گل خیریه، تاج گل تبریک، تاج گل ترحیم

هدیه دادن تاج گل، جلوه شکوه رابطه شماست.

 

 

امتیاز شما به این رمان

منتشر شده توسط :REZA_M در 987 روز پیش

بازدید :1669 نمایش

این کتاب را به اشتراک بگذارید ..


افزودن نظر