رمان بخوانید و روحتان را تغذیه کنید.

رمان بخوانید و روحتان را تغذیه کنید.

 

رمان بخوانید و روحتان را تغذیه کنید.

 

 

اولین کلمه ای که اغلب مردم بعد از شنیدن سوال «کتاب مورد علاقه تان چه نام دارد؟» به آن پاسخ می دهند، احتمالاً نام یک رمان عاشقانه یا یک رمان گوتیک، تاریخی، زندگی نامه و غیره است. در یک کتابفروشی یا یک سایت دانلود رمان  با نسخه الکترونیکی یا رمان صوتی آمار بالای فروش و دانلود به این دسته از کتاب ها تعلق دارد؛ اما چرا؟ شاید بتوان گفت که رمان ها زندگی فانتزی و یا واقعیتی را به تصویر می کشند که دوست داریم آنها را از زبان شخصی دیگر بخوانیم و به مجموعه واقعیت هایی پی ببریم که شاید در مدرسه و دانشگاه لابلای کتاب های درسی به ما ارائه نشده‌اند.

ویژگی‌های یک رمان خوب چیست؟

مانند بسیاری از موضوعات دیگر در ادبیات، آن چیزهایی که یک رمان عادی را به یک رمان خوب و پرفروش تبدیل می کند، همواره ثابت است و شاید با تغییرات احوال زمانه کمی هم این معیارها بالا و پایین شوند. با این حال، برخی از ویژگی های اساسی یک رمان خوب را می توان چند جزء مهم دانست. پس اگر می خواهید سراغ خرید و دانلود رمان بروید، یا اینکه یک نویسنده خوب شوید موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

نوآوری در نوشتار:

اگرچه برای هر نمونه رمان، نورآوری یک قاعده دشوار محسوب می شود، اما نوآوری رمان ها به عنوان یک موضوع کلی نشانی از تغییر این قالب ادبیات است.

در گذشته، برای یونانیان و رومیان اشعار حماسی و اشعار غنایی نوآوری محسوب می شدند، در صورتی‌که امروزه سلیقه و نگرش مردم تغییر کرده است. در اصل هدف نوشتن رمان نیز به همین واژه خلاصه می شود و اگر یک بررسی کوتاه داشته باشیم می توانیم بگوییم بسیاری دیگر از قالب های ادبی سر جای خود در یک ساختار خاص باقی مانده اند؛ اما این رمان ها هستند که همواره دستخوش تغییر می شوند.

 

طول و اندازه رمان:

طول یک رمان موضوع بحث داغ بسیاری از محققان است. خوشبختانه یک محدوده نسبتا استاندارد در این رابطه وجود دارد که کوتاه‌ترین آن‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ هزار کلمه است، اما طولانی‌ترین رمان در حدود ۲۰۰ هزار کلمه می باشد.

 

محتوا رمان:

خواندن رمان طولانی یا نوشتن رمان طولانی هنر نیست. داستان‌هایی که در دل یک رمان تعریف می شوند، عموماً ساخته و پرداخته ذهن نویسنده اند و هر خط می تواند هدف مشخصی داشته باشد. با این حال، یکی از ویژگی‌های مشخص این فرم، واقع‌گرایی است که این نوع کتاب ها را جذاب و گیرا می کند.

در این قالب، واقع‌گرایی به روش‌هایی تمرکز دارد که در آن شخصیت‌ها با یکدیگر، محیط اطراف خود و خودشان تعامل دارند. خوشبختانه، این نوع رئالیسم، ژانرهای فانتزی یا تخیلی را از ارائه محتوا برای رمان منع نمی کند. ویژگی مهم دیگر محتوای رمان این است که به جای فرم شاعرانه، به نثر نوشته می‌شود و این موضوع برای اکثر کسانی که یک رمان را به دست می گیرند تا وارد دنیای جدید داستان مورد نظر شوند قابل درک و فهم بهتری خواهد بود.

 

انواع رمان های پرطرفدار دنیا

مانند بسیاری دیگر از موضوعات، رمان نیز به شاخه های مختلفی تقسیم می شود و این امر می تواند شناسایی و انتخاب آسان این قالب های داستانی را بیش از پیش افزایش دهد. رمان ها انواع مختلفی دارند که شامل:

  1. رمان واقع گرا: یک تلاش خیالی برای واقع‌گرایی بخشیدن به اثر است؛ مانند رمان ۱۳ دلیل برای اینکه
  2. رمان تاریخی: به موضوع و اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است، اشاره می کند؛ مانند داستان دو شهر
  3. رمان گوتیک: شامل وحشت، اسرار، ترس، انرژی های ماورای طبیعی، مرگ و ویرانی است؛ مانند قلعه اوترانتو
  4. رمان شرح‌حال نویسی: یک رمان براساس زندگی نویسنده است؛ مانند آثار ویرجینیا وولف
  5. رمان عاشقانه: ویژگی اساسی این رمان ها بیان احساسی و به تصویر کشیدن روابط میان دو نفر است؛ مانند پاداش پاکدامنی (پاملا)
  6. رمان هزل: یک موضوع خاص را به تمسخر گرفته تا خوانندگان را وادار به تغییر فکر در مورد آن کند؛ مانند مزرعه حیوانات
  7. رمان علمی تخیلی: که با آینده و اتفاقات آن سرو کار دارد؛ و گاهی هم حاوی پیش بینی هایی در مورد جهان علم است؛ مانند سفر به مرکز زمین و بسیاری دیگر از آثار ژول ورن.

 

در صورتی که نیاز به دانلود رمان عاشقانه یا رمان صوتی در مورد موضوعات بیان شده و بسیاری دیگر دارید، می توانید سری به سایت کتابچین زده و رمان مورد نظر خود را با چند کلیک کوچک دانلود کنید و شروع به قدم زدن در دنیای هریک از شخصیت ها، موضوعات و حقایق نمایید.

 

پرورش ذهن و روح با کمک رمان ها

براساس تجربیات افراد مختلف، رمان ها کمک بزرگی به رشد و توسعه فکر افراد می کنند. از آن روی که همه در تلاشند تا از فاجعه ی سرانه مطالعه چند دقیقه‌ای کشور عبور کرده و این زمان را افزایش دهند، اما توجه به اینکه کیفیت مطالعه همیشه بر کمیت آن پیروز است. پس اگر یک رمان را انتخاب می کنید باید بدانید که کدام کتاب، در کدام ژانر و با چه هدفی قرار است ذهن و روح شما را پرورش داده و اجازه دهد تا نگرش درستی نسبت به هر موضوع داشته باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

منتشر شده توسط :REZA_M در 1579 روز پیش

بازدید :1691 نمایش

این کتاب را به اشتراک بگذارید ..

نام رمان

نام رمان:

نویسنده

نویسنده:

ژانر

موضوع:

طراح

طراح:

تعداد صفحات

تعداد صفحات:

منبع

منبع:



افزودن نظر