نقد رمان صبحانه در تیفانی

با نقد و بررسی کتاب صبحانه در تیفانی همراه ما باشید. خواندن نقد و بررسی پس از مطالعه کتاب یکی از عادت‌های عالی من است، همیشه این احتمال وجود دارد که بخشی از کتاب از دستمان در برود و نتوانیم معنا و مفهوم آن را به درستی درک کنیم، خواندن نقد و بررسی این خاصیت را دارد که ما را با تمام جزئیات کتاب آشنا می‌کند. کتاب خوارها می‌دانند که خواندن یک کتاب خوب چقدر می‌تواند لذت بخش باشد، همچنین معرفی و نقد و بررسی کردن یک کتاب گاهی اوقات می‌تواند انسان را به نهایت لذت برساند.

لذت پیدا کردن نکات و جملاتی از کتاب که خواست نویسنده از نوشتن آن کتاب بوده است همیشه برای من جزو یکی از عالی‌ترین لذت‌ها در این دنیا بوده. اگر دوست دارید در این حس شریک شوید پیشنهاد می‌کنم خواندن نقد و بررسی کتاب صبحانه در تیفانی را از دست ندهید. همین ابتدای مقاله عنوان کنم که خرید و تهیه اینترنتی کتاب در حال حاضر توسط وب سایت‌های گوناگونی انجام می‌شود اما تا به حال بهترین وب سایتی که توانسته است در زمینه فروش آنلاین کتاب‌های چاپی از آن خرید داشته باشم، بی‌شک انتشارات نتشر ماهی است. پیشنهاد می‌کنم اگر به دنبال خرید اینترنتی کتاب هستید حتما به این وب سایت سری بزنید. بدون معطلی می‌رسیم سراغ نقد و بررسی کتاب صبحانه در تیفانی.

نقد و بررسی کتاب صبحانه در تیفانی

رمان صبحانه در تیفانی در دسته رمان‌های کوتاه جای می‌گیرد، این رمان خواندنی تنها ۱۴۴ صفحه دارد و خواندن رمان، زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت؛ اما قول نمی‌دهم که پس از خواندن چقدر می‌تواند این رمان در ذهنتان ماندگار شود.  رمان صبحانه در تیفانی که با عنوان اصلی Breakfast at tiffany منتشر شده است، یکی از شاخص‌ترین آثار نویسنده آمریکایی صاحب نام ترومن کاپوتی است. این رمان در سال ۱۹۵۸ برای اولین بار منتشر شد و بهمن دارلشفایی آن را ترجمه و در سال ۱۳۹۵ نشر ماهی آن را منتشر کرد. این رمان از شیوه پر مخاطب روایت کننده برای بیان داستان استفاده کرده است، در این رمان ما با روایتگری رو به رو هستیم که در ساختمانی زندگی می‌کند که به تازگی دختر جوانی به نام هالی به آن نقل مکان کرده است.

این روایت کننده پس از رفت‌ و آمدهای مختلف به این دختر جوان علاقه مند می‌شود؛ علاقه مند به شیوه زندگی، رفتارها و سرحالی وصف ناپذیر هالی، اما این دختر راز و رمزهایی در زندگی خود دارد که دوست ندارد کسی از آن سر در بیاورد. همین چالش دافعه و جاذبه در کتاب باعث شده است که خواننده بدون وقفه در پی ادامه داستان باشد؛ کتاب خوارها می‌دانند که خواندن یک کتاب پر کشش چقدر می‌تواند لذت بخش باشد. این کتاب از آن دست کتاب‌هایی است که خوانده شدنش تنها چندین ساعت متوالی از شما وقت می‌گیرد اما داستان کتاب آنچنان جذاب است که تا سالیان سال در ذهن شما خواهد ماند.

هالی، دختر حاضر در کتاب صبحانه در تیفانی را می‌توان یک از تاثیرگذارترین شخصیت‌های رمانی قرن بیستم در نظر گرفت. در رابطه با این شخصیت مقالات متعددی نوشته شده است. هالی را به خوبی می‌توان نماینده دخترانی در نظر گرفت که دوست دارند آزادانه زندگی کنند، دخترانی که محدودیت‌های زندگی را به هیچ وجه نمی‌پذیرند و سرحال و آزادانه در پی معاشرت با دیگران هستند.

وجود گذشته راز آلود هالی در این کتاب تضمین کننده آن است که کتاب تا انتها خوانده شود. خواننده پس از آشنایی  با شخصیت هالی بیش از هر موضوع دیگری دوست دارد در رابطه با این گذشته راز آلود بداند. گذشته‌ای که خود این شخصیت دوست ندارد کسی از اعضا و افراد حاضر در ساختمان فعلی محل زندگی او بداند. شیوه بیان داستان، حالت روایت گونه رمان و همچنین ترجمه روان و به دور از هرگونه سختی باعث شده است که خواندن این رمان زیبا برای تمام افراد ممکن باشد. برای خرید کتاب صبحانه در تیفانی می‌توانید از طریق وب سایت نشر ماهی، فیدیبو، دیجیکالا و کتابراه این کار را انجام دهید.

 

در کتاب ترومن کاپوت چه می‌گذرد؟

نقد رمان صبحانه در تیفانی

 

ترومن کاپوتی در کتاب صبحانه در تیفانی توانسته است به خوبی زندگی یک دختر جوان و آزاد را به تصویر بکشد. رمان در رابطه با دختری آزاد و سرحال است که به تازگی در آپارتمانی در نیویورک نقل مکان کرده است. هالی گولایتلی نام این دختر راز آلود داستان ترومن کاپوتی است. دختر این رمان یک ویژگی شخصیتی عالی دارد و آن هم ارتباط راحت و صمیمانه با دیگر افراد است. او به راحتی پس از نقل مکان به نیویورک با همسایه‌ها ارتباط گرمی را برقرار می‌کند. اما این رفت و آمد کم کم باعث می‌شود که همسایه‌ها از رازهای هالی با خبر شوند، هالی که زندگی رمز آلودی دارد، رفت و آمدهای زیادی که کم کم باعث شاکی شدن دیگر مستاجران این ساختمان می‌شود.

در این داستان یک روایت کننده داریم، روایت کننده‌ای که یکی از همسایه‌های هالی است. ما این رمان را از زبان این همسایه می‌خوانیم همسایه‌ای که پس از گذشت مدتی به هالی و رفتارهایش علاقه‌مند می‌شود؛ اما در زندگی گولایتلی داستان‌ها و راز و رمزهایی وجود دارد که دوست ندارد دیگران از آن با خبر شوند. خب بیش از این نیاز نیست که داستان کتاب را لو دهم، برای خواندن این کتاب عالی می‌توانید از فروشگاه‌های مختلفی اقدام به خرید کنید اما به نظر من تهیه کردن کتاب از انتشارات نشر ماهی می‌تونه بهترین گزینه باشد، چون علاوه بر این که برای اولین بار این کتاب رو منتشر کردند، کیفیت و سرعت ارسال محصولاتشون حرف ندارد.

چند جمله‌ای در رابطه با ترومن کاپوتی، نویسنده کتاب صبحانه در تیفانی

این نویسنده نام دار آمریکایی در سال ۱۹۲۴ در نیواورلئان آمریکا به دنیا آمده است. نام اصلی این نویسنده ترومن پرسونز است. این که گفته می‌شود دوستان می‌توانند تاثیرات مثبتی روی آدم بگذراند کاملا تایید شده است، یکی از دوستانی که ترومن در کودکی داشت، هارپر لی بود، هارپر لی نویسنده کتاب کشتن مرغ مقلد است، هارپر همسایه ترومن بود و همین همسایگی باعث ایجاد دوستی بین این دو فرد شد.

ترومن کتاب‌های مختلف و خواندنی دیگری به چاپ رسانده است که پیشنهاد می‌کنیم برای خواندن دیگر آثار این نویسنده و داستان  های دیگر، سری به رمان ها و   کتاب های داستانی منتشر شده توسط نشر ماهی، نشر چشمه، نشر ققنوس، شهر کتاب آنلاین، و کتابراه بزنید و از میان کتاب‌های درجه یک این وب سایت خواندنی‌های مورد نظر خود را تهیه کنید

خواندن این کتاب به چه کسانی توصیه می‌شود؟

از آنجایی که نثر این کتاب بسیار روان است و همچنین مترجم آن توانسته است به خوبی از پس ترجمه این کتاب بربیاید، عموم افراد می‌توانند به مطالعه این کتاب مشغول شوند. اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که رمان‌های عاشقانه که در آن رازی پنهان شده است، خواندن این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود. پس از تمام شدن این کتاب تنها یک حسرت خواهید داشت و آن هم تمام شدن این کتاب خواهد بود 

از دیگر نکاتی، می‌توان به انتشار فیلمی با همین نام که برداشتی از همین کتاب است اشاره کرد. این فیلم در سال ۱۹۶۱ ساخته شده است. این کتاب همچنین جزو یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا و اروپا است که در ایران هم با اقبال عمومی رو به رو شده است. خلاصه آن که اگر عاشق خواندن یک رمان عالی هستید، پیشنهاد من به شما خواندن این کتاب است.

5/5 - (1 امتیاز)

منتشر شده توسط :REZA_M در 1343 روز پیش

بازدید :2311 نمایش

این کتاب را به اشتراک بگذارید ..

نام رمان

نام رمان:

نویسنده

نویسنده:

ژانر

موضوع:

طراح

طراح:

تعداد صفحات

تعداد صفحات:

منبع

منبع:



افزودن نظر