معرفی آپشن‌های سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا از سال ۱۹۸۸ توسط کمپانی ژاپنی سوزوکی تولید شده‌است. شرکت سوزوکی بیشتر بر تولید خودروهای چهار چرخ متحرک و یا به اصلاح آفرود تمرکز دارد. تمرکز بر روی تولید خودروهای شاسی بلند سوزوکی باعث شد که سوزوکی گرند ویتارا مورد استقبال و محبوبیت بازارهای جهانی قرار بگیرد. سوزوکی گرند ویتارا در رده خودروهایsuv کوچک قرارمی‌گیرد. در اواسط دهه ۸۰ زمزمه‌هایی مبنی بر ورود یک خودروی شاسی‌بلند نسبتاً لوکس از کشور ژاپن در بازار ایران به گوش می‌خورد. در فروردین سال ۱۳۸۵ شرکت ایران‌ خودرو تعداد ۱۹۰ دستگاه سوزوکی ویتارا را وارد بازار کرد. در سال بعد یعنی سال ۱۳۸۶ نیز خط تولید خودروی سوزوکی ویتارا در ایران‌ خودروی خراسان با ظرفیت تولید ماهیانه هزار دستگاه به بهره‌برداری رسید. خودروی سوزوکی گرند ویتارا به‌ تدریج جای شاسی‌بلندهای کوچک را در میان مردم باز کرد و همین نیز دلیلی شد بر حضور خودروهای کره‌ای مانند هیوندای توسان و کیا اسپورتیج که رقبای این خودروی شاسی‌بلند کوچک محسوب می‌شدند.

یکی از بخش‌های مهمی که همواره موردتوجه خریداران ایرانی قرار می‌گیرد، امکانات رفاهی آن خودرو است. ازاین‌رو در این مقاله به سراغ بررسی جزئی‌تر بعضی از امکانات رفاهی سوزوکی گرند ویتارا رفته‌ایم تا شما را از هر آنچه برای تامین رفاه و ایمنی سرنشینان به ذهن سازندگان سوزوکی گرند ویتارا رسیده است، آگاه کنیم.

 

معرفی آپشن‌های سوزوکی گرند ویتارا

 

معرفی آپشن‌های سوزوکی گرند ویتارا

 

۱- دنده کمکی یا Transfer Case

هرچند که ممکن است سوزوکی گرند ویتارا در نگاه اول یک خودروی تجملاتی مخصوص جاده‌های شهری به نظر برسد، اما وقتی در باطن این خودرو دقیق‌تر شویم، ویژگی‌های آفرودی آن ما را شگفت‌زده خواهد کرد. درواقع سوزوکی گرند ویتارا برخلاف تصور عمومی یک کراس‌اوور شهری نیست بلکه یک SUV کوچک است که از سیستم چهار چرخ متحرک و دنده کمکی برای تقویت ویژگی‌های آفرودی خود استفاده می‌کند. دنده کمکی سوزوکی گرند ویتارا که با استفاده از یک کلید چرخان بر روی داشبورد فعال می‌شود، از نوع الکترونیکی است. این دنده به راننده امکان می‌دهد تا با توجه به شرایط مسیر یکی از حالت‌های ۴H Lock، ۴H و ۴L Lock را انتخاب کند.

۲- سانروف برقی

سانروف یکی از هیجان‌انگیزترین امکانات موجود در خودرو است که با وجود مدت‌زمان زیادی که از عمر آن می‌گذرد، هنوز هم برای خریداران جذاب است. ازاین‌رو ایران‌خودرو برای دستیابی به فروش بیشتر نسخه ۲.۴ لیتری سوزوکی گرند ویتارا را به یک سانروف برقی سه حالته مجهز کرده است.

۳- شش کیسه هوا

2

 

 

مدت‌زمان زیادی است که کارشناسان خودرو کیسه هوا را به‌عنوان یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های جانی در برخوردها توصیه کرده‌اند. نسخه‌های اولیه کیسه‌های هوا تنها در بخش‌های جلو برای راننده و سرنشین قرار می‌گرفتند. این شیوه جایگذاری کیسه‌های هوا هنوز هم در بسیاری از خودروهای ایرانی یافت می‌شود. به همین دلیل استفاده از شش کیسه هوا در سوزوکی گرند ویتارا یک گام مهم در تامین امنیت سرنشینان به شمار می‌رود. این کیسه‌های هوا با قرارگیری در بخش‌های اصلی، جانبی و پرده‌ای وظیفه خطیر حفظ امنیت سرنشینان را بر عهده گرفته‌اند.

۴- سیستم ترمز ضد قفل یا ABS

بسیاری از ما ممکن است که نام این سیستم به گوشمان خورده و برایمان آشنا باشد، اما از معنای دقیق آن و وظیفه آن در خودرو بی‌اطلاع باشیم. سیستم ترمز ضد قفل وظیفه دارد که از قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمزگیری جلوگیری کند. این کار کمک می‌کند تا چسبندگی میان چرخ‌ها و سطح جاده افزایش یافته و ضمن کاهش مسافت توقف، خودرو سر نخورد. سوزوکی گرند ویتارا که در نسخه ۲.۴ لیتری خود ترمزهای دیسکی را جایگزین ترمزهای کاسه‌ای قسمت عقب کرده، عملیات بهبود سیستم ترمزگیری را با استفاده از ترمز ضد قفل تکمیل نموده است.

۵- کروز کنترل

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام رانندگی در مسیرهای طولانی و با سرعت زیاد، پایتان از فشردن طولانی‌مدت پدال گاز خسته شده و حتی احساس خواب‌رفتگی داشته باشید. سوزوکی گرند ویتارا یا به‌کارگیری سیستمی به نام کروز کنترل شما را از فشردن دائمی پدال گاز بی‌نیاز کرده است. این سیستم هوشمند می‌تواند سرعت خودروی شما را در هنگام پیمایش مسیر ثابت نگه داشته و به شما اجازه دهد تا در فواصل زمانی مختلف به پای راست خود استراحت دهید.

۶- سنسور دنده‌عقب

یکی از مهارت‌های اصلی رانندگی، راندن به سمت عقب است. این کار به دلیل محدود شدن دید در عقب و وضعیت نامناسب راننده می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. به‌ویژه در خودروهای شاسی‌بلند که دید عقب محدودتر است، راننده با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود. به همین دلیل بیشتر خودروهای شاسی‌بلند و ازجمله سوزوکی گرند ویتارا خود را به سنسور دنده‌عقب مجهز کرده‌اند. این سنسور با قرار دادن گیربکس در حالت عقب یا R فعال شده و به صورت صوتی فاصله خودرو را تا اجسامی که در عقب آن وجود دارند، بیان می‌کند.

۷- گرم‌کن صندلی

3

 

وقتی خودروی خود را در فصل زمستان برای مدتی بدون سرنشین در هوای آزاد قرار می‌دهید یا می‌خواهید به مسافرتی چند روزه در مناطق سردسیر بروید، یکی از نیازهای اساسی شما این است که با پشت‌گرمی رانندگی کنید. سوزوکی گرند ویتارا با مجهز کردن صندلی‌های خود به گرم‌کن حس خوب رانندگی در یک فضای گرم را بدون حس کردن سرمای بیرونی برای شما به ارمغان می‌آورد.

۸- سیستم صوتی تصویری

یکی از علایق اصلی ایرانیان در هنگام سوار شدن به خودرو، روشن کردن پخش خودرو و لذت بردن از آهنگ‌های آن است. سوزوکی گرند ویتارا برای اینکه صدای خود را بهتر به گوش سرنشینان برساند، از هفت بلندگو استفاده کرده است. این خودرو برای سرگرم کردن چشم‌های سرنشینان نیز یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی را بر روی داشبورد خود تعبیه کرده است. هر آنچه در این نمایشگر پخش می‌شود، برای سرنشینان عقب نیز در نمایشگرهای اختصاصی آن‌ها که بر روی پشت‌سری‌های صندلی‌های جلو قرار گرفته‌اند، قابل دیدن است. البته برای استفاده از صفحه نمایش برای سرنشینان عقب باید اندکی بیشتر هزینه کنید.  شما می‌توانید محتوای صوتی تصویری دلخواه خود را از طریق CD، DVD، MP3، USB و کارت SD به خورد سیستم صوتی تصویری سوزوکی گرند ویتارا بدهید.

۹- سیستم مسیریابی پیشرفته

یکی از ویژگی‌هایی که از سوزوکی گرند ویتارا به‌عنوان یک خودروی آفرودی انتظار می‌رود، قابلیت تشخیص مسیر است. شما می‌توانید نقشه دو بعدی مسیر خود را بر روی نمایشگر سوزوکی گرند ویتارا ببینید. همچنین این خودرو می‌تواند همانند یک نرم‌افزار مسیریاب، تمامی مسیرهای موجود برای رسیدن به مقصد را با مسافت و زمان تخمینی هر مسیر به شما نمایش دهد. وجود قطب‌نما در سوزوکی گرند ویتارا باعث شده که شما هیچ‌گاه نیازی به یافتن جهت شمال پیدا نکنید. همچنین شما می‌توانید با لمس نقشه مکان موردنظر خود را جستجو کرده و تمامی راه‌های دسترسی به آن را در چهار دسته سریع، کوتاه، اصلی و فرعی مشاهده کنید. ویژگی‌های جالب دیگری که در سیستم مسیریابی سوزوکی گرند ویتارا قابل مشاهده است، امکان انتخاب نمایش سه‌بعدی و دیدن شبیه‌سازی‌های مسیر پیش رو است.

 

5/5 - (1 امتیاز)

منتشر شده توسط :REZA_M در 1374 روز پیش

بازدید :1339 نمایش

این کتاب را به اشتراک بگذارید ..

نام رمان

معرفی آپشن‌های سوزوکی گرند ویتارا

نویسنده

نویسنده:

ژانر

موضوع:

طراح

طراح:

تعداد صفحات

تعداد صفحات:

منبع

منبع:



افزودن نظر