جاب آفر چیست

جاب آفر به معنای پیشنهاد شغلی یکی از روش ها اخذ ویزا در خا کشور های خارج از کشور است که امروزه موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را درباره جاب آفر ذکر کنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید و چنانچه قصد اقدام در این زمینه را داشتید بتوانید از اطلاعات مندرج دراین ماله برا رسیدن به هدف خود استفاده کنید.

از این رو توصیه می شود این مطلب را تا انتها و با دقت مطالعه بفرمایید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

جاب آفر چیست؟

اخذ ویزای جاب آفر؛ سخت یا آسان؟

شرایط اخذ ویزای جاب آفر

ویژگی‌های جاب آفر معتبر

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب آفر

جاب آفر و اقامت دائم در اروپا

کشور هایی که اخذ جاب آفر آن ها راحت است

جاب آفر چیست

جاب آفر چیست

 

  1. جاب آفر چیست؟

فرش قرمز شرکت های حرفه ای اروپایی معمولاً “جاب آفر” نامیده می شود.

جاب آفر باید به عنوان یکی از راحت ترین راه ها برای اخذ اقامت اروپا از طریق کار معرفی شود.

به عبارت دیگر، جاب آفر به معنای “مشاغل” است. به این ترتیب، شرکت خارجی درخواست کار رسمی و قانونی را برای متقاضی ارسال می کنند. لازم به ذکر است که به طور کلی از طریق جاب آفر می توانید راحت تر و سریعتر از هر روش دیگری در کشورهای اروپایی زندگی کنید. البته برای دریافت جاب آفر باید منتظر تماس باشید. در واقع، فرآیند دریافت جاب آفر توسط متقاضی آغاز می شود. متقاضیان باید سایت شغلی را به طور منظم بررسی کنند. در مورد یک فرصت شغلی آنلاین که شرایط آن را داشته باشد تصمیم بگیرد و همچنین رزومه خود را برای شرکت مربوطه ارسال کند. برای شرکت ها مهم است که بدانند بطور منظم مورد بازبینی و ارزیابی قرار می گیرند و اگر متقاضی شرایط ایده آلی داشته باشد، می تواند “جاب آفر” دریافت کنند.

لازم به ذکر است که روند بدست آوردن جاب آفر به دلیل محدودیت های بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی زمان بر است. طبق مقررات اتحادیه اروپا، کارتل های اروپایی باید از استعدادهای اتحادیه اروپا در پذیرش منابع انسانی بهره مند شوند. طبق این قوانین و مقررات، شرکت هایی که می خواهند استعداد جذب کنند باید ابتدا تبلیغات طبقه بندی شده را در کشور اول به مدت شش ماه منتشر کنند. اگر در مدت زمان مشخص استعدادی ماهر پیدا نشود، شرکت های اروپایی باید شش ماه اشتغال خود را در سراسر اتحادیه اروپا ارتقا دهند. بنابراین، اگر نیروی کار ایده آل در این دوره دوباره پیدا نشود، ممکن است نیروی کار را از خارج از اتحادیه اروپا دریافت کند.

 

0124

 

 

  1. اخذ ویزای جاب آفر؛ سخت یا آسان؟

افراد معمولاً وقتی از روند دشوار مهاجرت جاب آفر به کشورهای اروپایی مطلع می شوند ناامید می شوند. بر این اساس، به دلیل قوانین پایدار در اروپا، احتمال اخذ ویزا با استفاده از روش جاب آفر بسیار کم بود، اما باید توجه داشت که مزایای زیادی نسبت به روش های مختلف دارد. افرادی که جاب آفر کسب کرده اند می توانند خیلی سریع از مزایای اقامت در کشورهای اروپایی و همچنین حقوق شهروندی بهره مند شوند.

 

 

  1. شرایط اخذ ویزای جاب آفر

بعد پاسخ به سوال ” جاب آفر چیست” نوبت به این می رسد که بدانیم بذای اخذ آن چه شرایطی لازم است. به نکات زیر دقت کنید:

  • در سه سال قبل از درخواست، فرد باید یک سال سابقه کار تمام وقت یا پاره وقت داشته باشد.
  • پیشنهاد کاری در اروپا را از یک منبع ذی صلاح دریافت کرده باشد.
  • در تمام مهارت های زبان مانند نوشتن و گوش دادن، خواندن و صحبت متناسب با حرفه شغلی خود دانش ومهارت کسب کرده و توانا باشد.

 

باید در نظر داشته باشید که جلب اعتماد کارفرما بسیار مهم است و معمولا کسانی جاب آفر دریافت می کند که در این زمینه موفق باشند.

 

 

  1. ویژگی‌های جاب آفر معتبر

اتباع خارجی برای کار در اروپا باید ویزای کار دریافت کنند. برای دریافت این مجوز به صورت یکپارچه، باید جاب آفر معتبر از کارفرمای خود داشته باشند.

جاب آفر معتبر پیشنهادی است که دارای شرایط زیر است:

 

  • شغل پیشنهادی باید در لیست جای خالی مورد نیاز کشور گنجانده شود.
  • شغل پیشنهادی باید دائمی باشد. یعنی فصلی و موقت نباشد.

 

 

  1. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب آفر

کارفرما مسئول فرآیند جاب آفر است. وی باید به وزارت کار اثبات کند شخصی که قصد استخدام آن را دارد از توانایی ها و مهارت های بالایی در بین شهروندان برخوردار است.

برای این کار او باید به صورت فصلی آگهی های استخدام را در مراکز کاریابی و سایت های شغلی ارسال کند و اگر شخص مناسبی پیدا نکرد باید اجازه کار در خارج از کشور را بگیرند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در کشورهای مختلف متفاوت است و به شرح زیر است:

 

  • گواهی معتبر جاب آفر از کارفرما
  • قرارداد کار با کارفرما
  • اصل مدرک تحصیلی یا گواهی مهارت
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی سلامت
  • فرم درخواست ویزا
  • اسناد هویتی کامل
  • اعتبار گذرنامه حداقل ۱ سال

 

  1. جاب آفر و اقامت دائم در اروپا

در بیشتر درخواست های اجازه اقامت در اروپا، ابتدا شخص ویزای موقت دریافت می کند. با این حال، با گذشت زمان، می توانید اقامت دائم اروپا را بدست آورید. در بسیاری از موارد، به عنوان مثال جاب آفر، پس از ۵ سال می توانید اقامت دائم اروپا را بدست آورید. البته لازم به ذکر است که در این دوره متقاضی باید با دقت تمام قوانین و مقررات مربوط را رعایت کند.

 

  1. کشور هایی که اخذ جاب آفر آن ها راحت است

اکثر کشورهای اروپایی برای دریافت ویزای جاب آفر شرایط یکسانی دارند. با توجه به همبن نکته، هیچ کشور خاصی را نمی توان برای ویزای جاب آفر در نظر گرفت که شرایط راحت تری داشته باشد. از این روبیشتر از آن که کشور مد نظر باشد باید به شرکت کارفرما توجه نمایید.

 

0125

 

گفتیم که اخذ ویزای جاب آفر در کشور های اروپایی یکی از بهترین روش های مهاجرت است که علاقه مندان می توانند آن را امتحان ککند.همچنین اشاره کردیم که روند دریافت ویزای جاب آفر می تواند طولانی و زمان بر باشد. با توجه به این نکته علاقه مندان باید با شکیبایی و صبر مدام امور و درخواست های خود را پیگیری و به روز کنند تا اعتماد سازی با شرکت های اروپایی شکل بگیرد.

 

 

امتیاز شما به این رمان

منتشر شده توسط :REZA_M در 1029 روز پیش

بازدید :1172 نمایش

این کتاب را به اشتراک بگذارید ..


افزودن نظر