آشنایی با کشور آلمان

نام رسمی کشور آلمان، جمهوری فدرال آلمان می باشد، که در قاره اروپا واقع شده است و جزو کشورهای پر جمعیت اروپا است. زبان رسمی مردم آلمان، آلمانی است و پایتخت این کشور، برلین می باشد و مدل حکومتی این کشور، جمهوری فدرال می باشد. کشور آلمان بعد از جنگ جهانی دوم که در آن شکست خورد و جنگ این کشور را تبدیل به ویرانه ای کرد و باعث تفکیک آن به آلمان شرقی و غربی هم شد، اما به سرعت توانست خود را بازسازی کرده و اکنون به عنوان یکی از پیشرفته ترین و ثروتمندترین کشورهای قاره اروپا شناخته می شود و در تمام زمینه های اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و ورزشی، در دنیا سرآمد شده است.

همسایه های کشور آلمان

همسایه های کشور آلمان

 

کشور آلمان از قسمت شرق با کشور لهستان و جمهوری چک  و از قسمت غرب با فرانسه و بلژیک و هلند و از شمال با دریای شمال و از قسمت جنوب با اتریش و سوئیس همسایه می باشد .

همانطور که می دانید نظام سیاسی این کشور به شکل جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی می باشد و ۱۶ ایالت را دارا است . البته که عملکرد بعضی از ایالت ها به صورت مستقل انجام می گیرد .

پایتخت کشور آلمان

بزرگ ترین شهر از نظر جمعیت و مساحت ، شهر برلین است و پایتخت کشور آلمان هم این شهر می باشد . شهر برلین حتی جزو شهرهای ایالتی هم می باشد. ( جزو اسالت های ۱۶ گانه آلمان است )

موقعیت جغرافیایی آلمان

این کشور در مرکز قاره اروپا می باشد  و کشور آلمان  از راه آب های آزاد به دریای شمال و دریای بالتیک هم جوار است و ۳ رود طولانی به نام های دانوب و راین و الب در این کشور قرار دارد. آب و هوای این کشور معتدل می باشد و بادهایی هم از سمت غرب به این کشور وارد می شود.

زبان کشور آلمان

زبان رسمی مردم آلمان، زبان آلمانی می باشد. اکثر مردم آلمان، آلمانی صحبت می کنند. این کشور دارای ۲ گویش آلمانی بالا و آلمانی پائین می باشد. گویش آلمانی پائین در شمال آلمان زندگی می کنند و گویش آلمانی بالا در جنوب آلمان می باشند.

اقتصاد کشور آلمان

کشور آلمان در زمینۀ بازار اقتصادی و اجتماعی دارای سرمایۀ بسیار بالایی می باشد و حتی سطح فساد اقتصادی و اجتماعی پائینی را دارند. این کشور جزو بزرگ ترین اقتصاد ملی قارۀ اروپا محسوب می شود. این کشور در اتحادیۀ اروپا قانون را تعیین می کند و جزو مدافعین سیاسی و اقتصادی در کل اتحادیۀ اروپا می باشد.

آداب و رسوم کشور آلمان

کشور آلمان برای ساختار و حریم خود بسیار ارزش قائل می باشد و به زمان خود ارزش بسیار بالایی می دهند و لحظه ای را به بیهودگی صرف نمی کنند .نوع تفکر و کارهای هنری و خلاقانه مردم آلمان برایشان بسیار مهم می باشد و با موسیقی کلاسیک خود توانست تمام دنیا را تحت تأثیر قرار دهد. مانند موسیقی دان مشهور به نام باخ.

شهرهای مهم در آلمان به شرح زیر می باشد:

  • برلین
  • هامبورگ
  • مونیخ
  • فرانکفورت

سفر به کشور آلمان

این کشور به دلیل اینکه ایرانی های زیادی در آن زندگی می کنند، و همچنین واقع شدن در قاره اروپا و صنعتی بودن که باعث شده به نیروی کار فراوانی نیاز داشته باشند و همچنین واقع شدن دانشگاهها و کالج های معتبر در کشور آلمان، مقصد بسیاری از ایرانی ها برای سفر چه به صورت کار و زندگی و چه به صورت تفریح و تحصیل هستند. شما برای سفر به کشور آلمان نیاز دارید که ویزای شنگن دریافت کنید. این ویزا به شما اجازه می دهد که تا زمانی که ویزای شما معتبر هست، به تمام کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنید. یکی از مدارکی که هنگام مراجعه به سفارت برای دریافت ویزای شنگن لازم خواهید داشت، داشتن بیمه سفر هست. البته به جز اینکه برای دریافت ویزا نیاز به بیمه دارید، باید بدانید که این بیمه به شما کمک می کند که سفر راحت تر و ایمن تری داشته باشید. همینطور می توان گفت که آرامش در سفر با بیمه سفر همراه است. برای مسافرت کردن به کشور آلمان همچنین همراه داشتن مقداری ارز یورو به صورت اسکناس هم به شما کمک می کند که هزینه های جاری مثل تاکسی، هتل، و همچنین خرید سوغات را به راحتی پرداخت کنید.

 

امتیاز شما به این رمان

منتشر شده توسط :REZA_M در 1058 روز پیش

بازدید :1716 نمایش

این کتاب را به اشتراک بگذارید ..


افزودن نظر